Naar de ….

Het is dat ik kinderen heb, anders had ik de titel van dit blogje zonder problemen afgemaakt en was ik intussen opzoek gegaan naar nog krachtigere termen. Damn, wij leven in een raar, veel te rijk, land. Het is een beetje naar de … aan het gaan. Ongelooflijk dat een of andere topman van de marine na zijn pensionering (stopt al op zijn 58-ste (!) en krijgt daarna 90.000 euro per jaar) als bestuurder bij TNO nog eens 220.000 euro per jaar krijgt. En hij mag zijn volledige pensioen houden, zo blijkt uit het rekensommetje van de Volkskrant.

Ik ben niet zo’n fan van dit conservatieve kabinet, maar hier gaan ze gelukkig iets aan proberen te doen. De beste man mag van mij best veel verdienen, maar laat hem dan in ieder geval zijn pensioengeld inleveren. Een aardig gebaar als je bij een semi-overheidsinstelling in het bestuur gaat.

Nog zo’n aardig gebaar: topman van ABN krijgt 8 miljoen euro mee. De rechter heeft dit besloten. Het aardige gebaar? De beste man had recht op 16 miljoen maar zag vrijwillig af van de helft van het bedrag. Best een aardig gebaar. Maar, is er niemand in de bankenwereld die zich eens op het hoofd krabt ? 8 miljoen euro? 8 miljoen? ACHT?

Plaats een reactie